fredag 16. januar 2009

Pitofina er også redd for spøkelser!


Nyttår.. Vi er ikke så glad i hverandre som det ser ut som.. Jeg er litt lei av suting og klaging siden hun savner alt mulig og vil tilbake.. Men jo da, det går da fint


Den her var veldig godt og fylt med alt mulig snadder.. Lyst til å lage sånn når jeg kommer hjem til Norge.. Igår prøvde forresten jeg og Sibylle å lage Tortilla de Patata, men igår ble den misslykket.. Skal lage den mange ganger til så jeg kan imponere mamma når jeg kommer hjem. De andre oppskriftene jeg har i boken til nå er arroz a la cubana, og noen sjokoladekuler med eggelikør som Sibylle hadde med seg oppskrift av fra tyskland. Eggelikøren ble byttet til bayles, siden de ikke har eggelikør i spania. Favorittmåltidet til nå er Paellaen til Tina, og Arroz a la cubana. Gleder meg til neste uke, da skal vi be Anniken på paella med kyllig, siden hun ikke liker sjømat. Det blir nok toppers=)

Tina har alltid en liten "bunke med klær" under sengeteppe som jeg har tenkt at var nattøyet hennes. Da Anniken sa "Æsj, ligger Pitofina under der?", svarte jeg "nei selvfølgelige ikke, det er bare nattøyet hennes eller noe". Idag hadde hun også en klumpe der, og jeg fant ikke Pitofina noen steder. Tok en titt under det tykke sengeteppe, og der lå jammen Pitofina.

Jeg vet at ikke katter har så mye å finne på, men å ligge under ett sengeteppe hele dagen, er ikke det litt merkelig? Hun er 18 år gammel, og jeg tror hun ligger der å venter på å dø, pluss at hun er redd for spøkelsene da. På Annikens blogg kan du lese om siste hendelse i Fueros de Araon nr 20. Innleget heter "Det var heilt for grævelig" eller noe sånt bergensk.=)

Til informasjon til folk hjemme i Andebu, så er det jeg som prater bergensk på videoen med anniken. Alle vennene og familien til Anniken, lo og skjønte det med en gang, men da syns vel dere andre der hjemme at jeg var flink til å snakke bergensk da? Gjorde jo til stemmen min, men syns det var litt rart at ikke mamma og pappa kjente meg igjen;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha Susanne :) Jeg trudde ihvertfall at det var Anniken som prata, visste ikke at du var så god på bergensk altså.. Og jeg trur egentlig ikke at Pitofina gjømmer seg under teppet fordi ho er redd for spøkelser, mer fordi ho venter på å dø ja ;) Ho har vel ikke så mye å fylle dagene med da.. Gleder meg forresten til du skal lage spansk mat til oss når du kommer hjem igjen, det skal bli godt ;)

Anonym sa...

Hei Susanne.Så mye fancy mat du spiser,det blir gøy å se om du kan lage noe av det når du kommer hjem.Tenk å ha en pus som er 18 år,den må dere stelle pent med.I dag drar vi til Thailand,sånn er det å være pensjonist.Ha det godt så lenge,klem fra bestemor.