fredag 9. januar 2009

Det snør, det snør....

Endelig snør det i Zaragoza også! Aner ikke om det kommer til å snø lenge, men jeg syns det hadde vært litt koselig. Jesus håper ikke det. Han skal nemmelig til Gran Canaria neste uke, og når det lander noen snøfnugg her, stopper flyplassene her helt. Vi satt og så på nyhetene på tv idag, og det er utrolig hvor mye styr det blir i et land der de ikke er så vandt til snøen.

Har begynt å styre til søkingen av skole neste år, og stresser litt med hva jeg trenger å gjøre her, siden jeg gjerne vil komme inn i 3 klasse til høsten. Jeg gikk derfor til rektoren på skolen idag, for å spørre om en slags lærerplan. Jeg fant ikke ut hva det er på spansk, men forklarte så godt jeg kunne hva jeg trengte. Tviler egentlig på at de har en lærerplan, men han skulle iallefall få tak i alt jeg trengte sa han. Det er alltid litt skummelt å snakke med han, for han skal liksom alle ha så respekt for. Måtte tenke meg om, kalle han De, og da blir liksom setningene helt annerledes på spansk. Det gikk helt greit, men tror han hadde hatt en hard jul. Han begynnte å hoste så kraftig når jeg var der, at jeg vurderte å få tak i en annen lærer eller ringe 113(?). Er faktisk ikke helt sikker på hva nødnummeret var, men det endte iallefall med at jeg stod å slo rektor på ryggen!! Haha.. Han takket og unnskyldte seg som bare det når han var ferdig med hostingen, men for meg var det egentlig bare morsomt=) Her skal jeg stå og prate så pent til han og si De, og så ender det med at jeg står å slår han på ryggen så han får puste!! hahah.. morsomt

Ellers skal jeg legge ut mer bilder fra julaften, men akkurat nå kjenner jeg at jeg trenger en siesta som jeg har blitt veldig avhengig av nå;)
Til tante og Cecilie som spurte om jeg gikk på skole med spanjoler. Ja, alle i klassen min er spanske, så det har vært litt vanskelig.. Men nå går det mye bedre, og håper på å bestå i de fleste fag til våren. Den spanske skolen er veldig streng, og lærerene har veldig respekt. De sitter å snakker absolutt hele timen, elevene er stille og bare skriver ned alt lærerene sier. De snakker ikke særlig sakte, så det var veldig vansklig å notere ned hva de sa i begynnelsen. Må innrømme jeg har småsovet litt med øynene åpne i timene, men våkner alltid til når jeg hører ord i historien som Skandinavia, Sverige, Norge og Tyskland, for da for jeg som regel et spørsmål.

Legger ut bilder fra nyttår snaaart=) Imorgen er det litt handling på salg, og valuttaen på euroen går endelig nedover!! Yeeeah

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Susanne!
Du reagerte veldig snartenkt når du slo rektor, kan tenke meg det var en ekkel situasjon å komme opp i. Det snør hos dere, men ikke her.
Skal sende en pakke på mandag til dere fire i huset + Adriane, noe jeg har laget, er typisk norsk og passer i forb. med snø.
Ha det bra.
Klem mormor.

Anonym sa...

Nåmmin, så koselig da! Da kommer jeg til å sitte å vente spent ved postkassen. Det er fortsatt kaldt her, men her i byen har ikke snøen lagt seg. Litt utenfor byen ligger det snø, men tror det er meldt litt snø neste uke også;)Har snart prøve i økonomi, så sitter nå og leser til det. Litt kjedelig en søndagsmorgen, men det må vel til. Håper dere koser dere der hjemme. MAsse klemmer