mandag 12. januar 2009

Martes 13, el dia de la mala suerte!

Imorgen er det "fredag den 13" her i Spania, men de har det nemmelig på tirsdag den 13.. Har heldigvis ingen prøver imorgen, og håper alt går fint uansett.. Idag kom direktøren på skolen inn i klasserommet og ga medg en konvolutt hvor det stod Doña Susane Orerod utenpå. Det koselige var at han hadde skrevet Doña, det teite var at han hadde skrevet navnet feil.. Ble veldig glad da jeg åpnet den, for han hadde nemmelig gikk meg alt jeg tror jeg trenger. Side opp og side ned med lærerplan i Spania, og også et ark hvor han hadde skrevet under på at jeg studerte alle temaene som var i lærerplanen. Alle ark hadde stempel fra Goya, og skjønner ikke helt hvilke andre ting, skolen i Norge kan kreve av meg når jeg kommer hjem.. Noen gode karakterer selvfølgelig, men syns de har papirer nok nå..
Den dagen det snødde, tok jeg med en liten spasertur til sentrum. Jeg bor jo i sentrum, men gikk liksom til sentrum, sentrum-sentrum.. Dere skjønner;) Jesus sa til meg før jeg dro, at jeg måtte være forsiktig, siden det snødde og var glatt. Han sa også at alle spanjoler datt hele tiden når det snødde, men at nordboere som meg sikkert var vandt til det. Trodde han overdrev litt om de spanjolene, men iløpet av de 15 minuttene rakk jeg faktisk og se ganske mange spanjoler som falt. Husker ikke helt om det var 4 elelr 5, men uansett da!



3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Susanne,er bildene fra nyttårsaften?Når det gjelder skolen er jeg sikker på at du greier den.Vi har hatt Ludvig et par dager,for Stine har ikke vært god i ryggen,han er en kjempefin turkamerat.Ha det fortsatt godt Susanne.Klem fra bestemor.

Anonym sa...

Hva betyr dona da vesle frøken? Så fin lilla kjole du har da. Så flott at du har ordna med papirer. Kanskje du skal bli sykepleier når du blir stor.Nå prøver jeg å strikke makane sokker som bestemor strikka til deg....ha ha...etter tredje runde tok jeg feil bånn farge...eller noe....Skal hilse fra Siw. Vi hadde dårlig rygg party her i går.Er bedre nå da.Ha det fortsatt fint. Glad i deg. Hilsen mamma. Skal hilse fra Pappa og han du har nesa etter.

Anonym sa...

Heisann Betsemor.
Dette er fra nyttårsaften ja=) Håper på å greie skolen, når jeg begynte etter nyttår, skjønte jeg mer på skolen, så har nått fått praktisert masse spansk i jula.. Ludvig ja=) Lurer på om han kjenne rmeg igjen når jeg kommer hjem. Sokkene er fortsatt alltid i bruk;) HAr aldri gått så mye i ullsokker jeg.

Hei Mamma,Siw ,Pappa og han jeg har arvet nesa etter..
HAha, du spør meg "Hva betyr Doña da vesle frøken", ndet betyr frøken det mamma=)Tror ikke dte blir noen sykepleier av meg nei. Gleder meg veldig til å se resultatet mamma.. Hils masse tilbake til Siw, og god bedring med ryggen til begge to