tirsdag 28. oktober 2008

Tirsdag 28/10/08

Idag holdt jeg på å forsove meg, og løpte hele veien til skolen, har til å med blitt tøff på rødt lys;) Er livredd for å forsove meg her, for det er ikke like lettvindt som i Norge. Da må du ringe på til informasjonen siden portene er stengt. Du må opp å snakke med rektoren og få underskrift av foreldrene dine. Allikevel er det spansker som gjør dette daglig. I engelsken idag fikk vi beskjed om at vi måtte lese en bok.. Alle i klassen kastet seg over de letteste bøkene med flest bilder. Tror jeg tok den tykkeste og den hadde bare 90 sider! HAr allerede lest 30 sider, for jeg trodde nemmelig vi skulle levere den i begynnelsen av november, men neida. Vi skal være ferdig med å lese den i mai!! haha... og nå er jeg iallefall godt på vei.

Idag tenkte jeg på Lena som er i england i historietimen=) Vi hadde om Yorktown i historien idag, og bor ikke du i York Lena?;P hehe. Visste dere forresten at: El 19 de octubre de 1782 capituó el ejército británico en Yorktown y, en 1783, Gran Betaña reconocía la independencia de Estados Unidos en el Tratado de Versalles??

Neste uke har jeg prøve i tema 3 i øknomi, og mandagen uken etter er det prøve i de 3 første kapitelene! Det gruer jeg meg til.. Men har jo litt tid til å øve da.

Igår hadde jeg spanskklasse med noen barn fra Romania, de kunne såå mye bedre spansk enn meg.. HEhe, men de hadde bodd her en stund og da. Læreren heter Mari Mar og er kjempesøt og hjelper meg mye. Skal nå pugge på leksa som jeg og Dagros (gutten fra Romania) fikk av henne.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så gøy, for det er nøyaktig der jeg er :D Tenker forresten stadig på deg, til tross for at vi ikke snakker så ofte om Saragoza i timene.. ;) hehe

Anonym sa...

Hei:) Det er så moro å følge med på bloggen din, og se at du har det så bra! :D Her har det kommet snø idag!! Litt tidlig,men veldig koselig:) Ha det fint!

Anonym sa...

Hei Susanne Jeg skjønner at vi må be deg komme en halv time før de andre,når en skal ha selskap.På lørdag reiser bestefar og jeg til Grand Canary,så nå skulle jeg gjerne kunt litt spansk.Nå er det helt hvitt på bakken,håper at den går igjen.Ha det bra.

zaragoza sa...

Åå så koselig med snø<3
LEna; ZAragoza, ikke Saragoza=P
Bestemor: God tur til Gran Canaria da. Jesus spurte meg om jeg ville være med til Gran Canaria til vinteren, sammen med familien hans. HEhe.

Anonym sa...

Det spanske du skrev visste jeg selvfølgelig. Siw og jeg tok toget til Sandefjord igår.Gjett hvem som nesten klarte å gå av på feil stasjon...Visste ikke at toget stoppa mellom Stokke og Sandefjord.Vi leter etter kamera så du skal få bilde av norsk vinter.Imorgen er det dugnad på Haugar så jeg skal opp dit og vaske.Får ta med meg noen sokker da..haha...sett noe mer til han naboen? Ha det fortsatt fint og være forsiktig da...Kos mamma og pappa.Ps vi er bedt til Line på julaften.Feirer de 1.juledag i Spania?

zaragoza sa...

ÅÅ, så koselig at dere skL dit da. Siden julaften her er 25, er vel 1 juledag 26, men aner ikke om de feirer den.. 23 er ialllefall ikke en helligdag, for da skal jeg på skole!?! Typisk deg og Siw da, men ble det noe shopping da? hehe.. Har ikke sett noe mere til naboen gitt;P Klemmer