søndag 26. oktober 2008

Domingo..

Idag er det søndag, og jeg har vært flink=) HAr lest på filosofien, som er gørr-kjedelig, men nå forstod jeg det litt bedre. Har også prøvd meg litt på matta og lest historie. Jeg våknet sent idag som vanelig, og vil helst ikke si klokkeslettet. Vi comerte, litt etter (comer= lunsj), og spiste en suppe med blåsjell og reker. Igår fant jeg og Anniken ut at vi skulle prøve og finne et stort shoppingsenter som heter Gran Casa. Jesus viste meg på kartet, og jeg har faktisk blitt velig godt på kart nå, Anniken hadde ikke klart seg uten meg!=P Vi gikk over Ebro (elven i ZAragoza) og ca 15 minutter til. Jeg syns vi hadde gått en stund og spurte to gutter om hvor Gran Casa var. De skulle jo tilfeldigvis på senteret også, så vi kunne slå følge med dem. Guttene virket hyggelige så jeg og Anniken fulgte etter. Vi fikk praktisert litt spansk, og når vi kom frem lurte de på om vi ville være med på en bar i kveld eller en annen gang. Vi latet som om vi ikke forstod en stund, og sa vi skulle i en bursdag.. Senere på kvelden møtte vi de igjen. Ett helt annet sted i byen klarer vi selvfølgelig å møte på de samme guttene igjen!! Huff og huff.. Da vi kom ut fra senteret var det plutselig mørkt, og vi oppdaget at klokken var 22 allerede. Vi dro hjem til meg, og prøvde annsiktsmasken og litt sminke.. Vi følte oss flotte og gikk ut for å møte Jorge, for han hadde ringt meg. Vi skulle møte han på Vips, og siden spanjoler alltid kommer 20 minutter for sent, bestemte vi oss for å kjøpe oss en is! De har nemmelig en kjempegod is her, med hvit sjokolade utenfor og jordbær inni. De fleste steder har slutten å selge is nå, siden det er så kaldt,men når de to norske jentene så is igår, kunne de ikke la være. Alle glodde, og snudde seg etter oss. Har aldri følt meg så merkelig! JA, klokken var 1 på natten, og det var ganske kaldt og, men det er vel ingen vits i å glo såå mye.. Jorge syns det var like rart og spise is nå, og han virket ganske sur hele veien hjem, fordi jeg og anniken lo så mye og hadde en intern humor på norsk. Kjempemorsomt..

2 kommentarer:

mormor sa...

Hei Susanne!
Du er kjempeflink til å skrive om livet ditt i Spania. Maten dere spiser ser herlig ut og høres god ut, ta med noen oppskrifter hjem. Takk for bursdagshilsen og gave, en
veldig fin jakke som jeg har brukt mye. Vi hadde ferie i forrige uke og var i båten, kom hjem i går, men nå ligger båten på land. Ha det bra videre!
Klem mormor.

zaragoza sa...

åj, var dere i båyen forroge uke? det må da ha vært kaldt:) Hils Per da fra meg. Klemmer