lørdag 25. oktober 2008

Vaskedag igjen;P

Trykker du på bildet, kan du se det stort!




Idag måtte jeg stå opp tidlig, eller kl 13.00 da. Det er nemmelig vaskedag på lørdag som jeg har nevnt før, og vi skulle få besøk kl 14.00.. Da må huset være rent vettu. Nå var det min tur til å vaske badet igjen, og pappa virket veldig imponert når han hørte jeg hadde vasket doen. Men tror ikke dere hadde blitt så imponerte om dere hadde sett måten folk vasker på her. Det er veldig rart igrunn.. Lille Adriana, søsteren til Jesus og mannen kom idag, og Tina hadde stått å laget mat fra morgenen. Tina har sluttet å jobbe nå, så nå er det kokkemat klar hver dag etter skolen. Det er deilig det. Idag spiste vi masse grønnsaker med poteter, kylling, blåskjell, nnoen andre lange skjell og reker. Det var kjempegodt! Fikk tatt noen bilder idag også. så da får dere se Adriana, hun er så søt. Hun har alltid fått høre at hun har så fint å blondt hår, jeg syns det er brunt, men men... HEhe. Hun sier hele tiden: "Susanne vi er helt like vi, vi har blondt hår og blå øyne."..
På mandag har jeg engelskprøve som jeg skal lese litt på idag tenkte jeg. HAr hatt en innlevering i engelsk allerede og den fikk jeg 9,5 på. Karakterene her går fra 0-10. Så engelsken er veldig lett her, og ingen andre enn meg og maria tørr å snakke i timene.. Noe som er litt rart er at alle heter MAria her, så de har en egen måte å skrive det på. Nå vet jo ikke jeg hvordan jeg får til den "grader-knappen", men de skriver bare M, etterfulgt av Grader. Jeg har 5 kvinnelige lærere og 4 av dem har Maria i navnet sitt.

Igår var jeg og spiste pizza med noen venner av Jorge, og jeg var hjemme igjen tidlig, for var så trøtt og begynner å bli forkjælet. I forrigår var det bare 11 grader ute!! Men heldigvis er dte bedre idag=) Jeg går med jakke hele tiden nesten, faktisk! JO, det må jeg huske å si dere. Læreren min i ciencias er helt gal. HAn sier hele tiden at jeg må gå opp på tavlen, og skrive hva ting er på norsk og sånt. Hver time skal han ha kopiert ut 9-15 sider fra internett om et tema, og han spør alle om de kan lese høyt, inkludert meg! Når jeg leser blir klassen ganske stille. hehe. Måtte også opp å gjøre et mattestykke på tavlen i matten på fredag, det var ille, for det er så vanskelig det vi har om nå. Idag aner jeg ikke hva jeg skal ennå. Jesus syns vi oppfører oss så pent at innetiden har blitt redusert fra 2 til 3 nå. Eller, dvs 4 idag, siden klokken stilles kl 12. Men neste uke kl 3 altså. Det er egentlig ganske kjedelig at vi har innetid, siden de fleste vi er med kan være ute så lenge de vil, og de går ikke ut før i 12 tiden.. Når man møter venner er det forresten vanelig å komme 30-90 minutter for sent. Igår skulle jeg gå samtidig med Jorge for å møte vennene han kl 22, og vi gikk fra huset kl 22.30.. Litt merkelig det der ja, men please vær tolvmodig når jeg kommer tilbake;)

Ingen kommentarer: