søndag 2. november 2008

Susanita tiene un raton...

Når jeg våkner opp disse dager, har jeg krøller som Anniken. DEt er igrunn litt morsomt å ha det. I helgen har jeg sovet ganske lenge som vanelig, og hatt mine vanlige runder rundt i byen med Anniken. Egentlig pleier vi å ha en søndagstur også, men nå tror jeg faktisk ikke jeg har tid til det pga jeg har 2 store prøver neste uke, og søndagen MÅ jeg bruke til å studere..
Vi har nå funnet ut at det er et veldig stort shoppingsenter som heter Gran Casa, som ikke er sånn altforlangt å gå til. De har butikkene jeg trenger, men vet du hva? Små valper står i glassbur i dyrebutikkene der, og kjempemange folk står utenfor å ser på dem. Syns det ser litt groteskt ut jeg. I tilleg er det en utligger som sitter nært sentrum og selger valper.. Jeg ville iallefall aldri hatt valp fra han.

Jesus har fortalt meg om julaften her nå. Det er nemmelig ikka vanelig at alle kjøper gaver til hverandre, så vi skal samle hele familien i begynnelsen av desember en gang. Jesus søsken, barna dems, osv. Da skal vi ha en trekkning med alle navnene i en eske, alle skal trekke ett navn hver, og man skal kjøpe gave til den personen. På julaften, vet ingen hvem de får gave av;P Syns det var en litt søt lek jeg egentlig;) Begynner å komme litt i julestemning, siden butikkene har begynt å selge juleting og turron her nå.. Turron er veldig vanlig i spania, og man får det med nøtter, sjokolade, og alt mulig annet kliss.

Igår, var jeg, Sibylle, Jesus, og en venninne av jesus på konsert. Det var en klassisk konsert som jesus hadde lyst til å ta oss med på.. Musikken var jo helt grei, men hadde nok ikke betalt summen biletten kostet selv, eller gått dit en gang til;P


Her nede har alle kallenavn. Esteffania blir til Steffi eller Fanni, og Alexandra blir til Alex- Jeg blir da kalt for Susanita, og syns det er et litt morsomt kallenavn, siden det nemmelig er en barne-tv figur her i Spania;P Hvis du har lyst til å høre sangen er den her:
http://www.youtube.com/watch?v=GAbn0RW6MfQ

Syng med:
Susanita tiene un raton
Un raton chiquitin
Que come chocolate y turron
Y bolitas de anis
Duerme cerca del radiador
Con la almohada en los pies
Y sueña que es un gran campeon
Jugando al ajedrez

Le gusta el futbol
El cine y el teatro
Baila tangos y rock'n roll
Y si llegamos y nota que observamos
Siempre nos canta esta cancion

Susanita tiene un raton
Un raton chiquitin
Que come chocolate y turron
Y bolitas de anis
Duerme cerca del radiador
Con la almohada en los pies
Y sueña que es un gran campeon
Jugando al ajedrez

Le gusta el futbol
El cine y el teatro
Baila tangos y rock'n roll
Y si llegamos y nota que observamos
Siempre nos canta esta cancion

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så søtt Susanita:) hehe.. Fin sang også! Fint å lese at du fortsatt har det bra, gøy å lese om hva du driver med.. Tydligvis litt nye ting, klassisk musikk konsert foreksempel:) Klem fra Maddi :)

mormor sa...

Hei Susanita!
Så morsomt at du blir oppkalt etter
mamman din da!
Flott løsning dere har på julegaver.
Fetter Andreas er fortsatt med på
jakten, tre friere igjen nå.
Idag har vi pakket inn båten i hagen, men det er bare en uke siden jeg sto på brygga i bikini og dusjet og vasket håret!
Ha det bra videre Susanita!
Klem fra mormor.