tirsdag 2. desember 2008

Desember allerede!! Takk for gaver<3


Anniken og meg

Sot lapp fra Tina. En kollega snakkes visst "perfekt " norsk og hjalp henne med aa skrive denne




Naa har jeg ennaa ikke faatt fikset nettet, men fant ut at jeg skulle skrive en blogg her paa pcen til jesus, siden det er saa innmari lenge siden sist.. Jeg har gjort litt av hvert. Vi var blandt annet paa klassetur til MAdrid, og var pa Museo Del Prado, og Arceologico. Vi bodde paa et hostal naert Gran Via, og rommene saa ikke ut. Rommet vaart hadde ikke varmt vann, ikke do, og "badet" hadde ikke dor. Folkene i klassen min faar ikke lov til aa gaa ut til vanelig i helger, saa naar de dro paa klassetur, skulle alle drikke, osv.. Jeg gadd ikke aa henge med de den kvelden, fordi de er veldig barnslige, og gjorde bare taaplige ting paa hostalet den kvelden.

Forrge helg gikk jeg ut med Anniken, og faren hennes, + noen venner av han. DEt var kjempemorsomt, og faren til Anniken er saa kul. Til vanlig skal jeg vaere inne til kl 3 i helgene, men siden det er min bursdag i har jeg ikke innetid. Christina har egentlig spurt om jeg vil vaere med henne og noen venninner til en hytte laaangt nord i spania, med sno og alting, men tror jeg blir her hjemme i ZAragoza.

Saa utrolig sott aa se at dere der hjemme tenker paa meg. Igaar naar jeg komhjem fra skolen stod nemmelig Tina med en stooor boks fra posten, og ropte: OVERASKELSE! naar jeg kom hjem.. Det var saa hyggelig. AApnet esken, men har ikke aapnet noen av gavene inni, det skal jeg vaere flink jente og vente med til fredag. Pappa, har du forresten faatt esken fra meg naa??

Jeg og Anniken har laget kalender til hverandre.. Vi har kjopt alle gavene i Kina-sjappen nder huset mitt, og alle gavene koster under 1 euro. Igaar fikk jeg enkortstokk, og idag en lypsyl. Anniken er saa sot. Vi skal paa ikea for aa kjope pepperkakedeig, for pepperkaker er ikke saa vanlig her og jeg svaner det:( Denne uken er full av prover og har tilsammen 8 prover denne uken. huffameg..

Fikk ikke lagt ut flere bilder i dette innlegget, skal prove aa legge ut resten i et annet;P

Ting jeg savner ifra norge:
Frokost: Solsikkebrod fra meny, loffen her er daarlig saa spiser bare frokostblanding. Tine lettmelk, greddost,norvegia ost, brunost (!), taffelosten..

Middags onskeliste: Mammas pizza, grillmaten og den bakte poteten, taco (kjottdeig har jeg ikke spist siden jeg kom hit), kyllingsalaten vaar

Godteri: Krokodillene, sorlandschips, og melkesjokolade, men det har jeg jo faatt ett nytt lass med naa=)

HAr heller ikke sittet i en bil siden vi kjorte til flyplassen paa gardemoen..

3 kommentarer:

mormor sa...

Hei Susanita!
Koselig å høre fra deg igjen, takk for kortet, kjempefint. Her har det kommet litt snø nå. Vi var i bursdag hos pappa i går for Kristoffer reiser til Svalberg på torsdag. Andreas og Silje er kjærester. Høres slitsomt ut med alle de prøvene dere har. Pass på deg selv og ha det fortsatt bra.
Hilsen mormor.

Pappa`n sa...

Heisann jenta vår!!!! Godt å se deg på nett igjen. Ja så har vi snart bursdag igjen da og vet du det............ jeg har mottatt pakken fra deg i posten:-) Det vil si jeg har ikke fått se den enda. Det er mamma som har hentet den og hun sier jeg ikke får lov å kjenne på pakkene:-( Jaja jeg får bare smøre meg med tolmodighet da. Vi snakkes ved snart. Ha det fint så lenge.

Klem fra Pappa

PS! Mamma har vært på posten og sendt deg julepakke i kveld

Anonym sa...

Hei Susanne...
Tusen takk for julekortet. Det ble satt stor pris på. Vi driver i dag å tar fram litt julepynt siden jeg skal jobbe hele julen.
Tok fram Gunn-Susanne i dag. Vet ikke om du husker at vi satte navn på nissene mine julaften i fjord. Håper du får en strålende julaften. Feliz Navidad til deg og husk at vi er glad i deg...
Stor klem fra Gunn Hege.