tirsdag 16. desember 2008

Julestemning i ZAragoza=)









I begynnelsen av desember, sa Jesus at vi skulle ta frem juletreet. Jeg syns det var kjempetidlig, men de i klassen min syns vi var sent ute. Jeg tenkte egentlig ikke over at det ikke er venelig med tre fra skogen som juletre her, saa ble litt paff, da jesus sa "Her er treet", og holdt en liten pappeske i hendene. Men det var faktisk ganske morsomt aa "sette opp" plastikk juletre. Tina saa vi pyntet, og sa hun hadde jule-cd vi kunne hore paa. Den hadde hun fatt med i "Hola!" som er et spansk ukeblad, lignende Se og Hor. CDen hortes ut som en jule-smurfehit jeg hadde en gang;) Men det blir vel jul...

Har faatt tilsendt saa mye snadder naa. Tusen takk til alle sammen. Julebrus, pepperkaker, kransekake, marsipan, ennaa mere melkesjokolade, nudler, tomatsuppe, gaver.. Tusen takk til alle sammen. De elsker melkesjokolade her, og kransekaka falt veldig i smak, men den har jeg naa lagt i frysa.
For noen dager siden, kom Tina inn paa rommet vaares, og sa: Jeg har en overaskelse til dere. Jesus, Sibylle og jeg kom lopende, og skulle se overaskelsen. Der stod Tina med ei hone.. En HEEEL hone, men hode og allting.. Hun stod der, smilte og var stolt, men ingen sa noen ting. Den var saa stygg og ekkel, og det eneste jeg klarte og si var: " Porque tiene cabeza?", som betyr "Hvorfor har den hode".. Jeg var nemmelig litt usikker paa hvor mye av den hona vi skulle spise. Jesus og sibylle var like usikre paa hone, og tror faktisk jeg skal spise den ikveld.. Det kan jo bli spennende.

Mina Karakterer til 1º termin: (de har 3 terminer her)
- Matematica 1
- Ciencias 7
-Filosofia 2
-Economia 2
-Educacion Fisica 5
- Informatica 6
- Ingles 8
- Historia 5
-Lengua y Literatura 1
Det vil si at jeg har bestatt 5/9 fag, og det er jeg utrolig stolt over.. Mange i klassen min som har spurt meg om hvordan jeg har klart det, fordi jeg vet bare om to jenter som har bestaatt alle fagene, altsaa karakteren 5 eller over.. Det er ogsaa veeeldig mange som har bestatt i ferre fag enn meg. JIPPII!!!!

I julen er det ikke helt skolefri nei.. I historie maa vi lese Oliwer Twist, den boken er jo ikke liten. Laereren sa vi fikk pluss om vi leste den paa engelsk, saa gjor nok det. I Lengua maa jeg ogsa lese en bok i jula, men det er en diktbok, det blir nok artig..... Neste uke er det egentlig skole 22 OG 23 desember, men tror ikke dte kommer noen elever.. 22 arangerer de skitur, oppi alpene eller noe, men jeg skal ikke, for ingen i klassen min skal, og dessuten har jeg ingen skiklaer her. I slutten av kurset, saan i mai/april, skal klassene paa tur, og jeg kan velge om jeg vil dra tilItalia eller hellas..:P Det blir flott..

Skal prove og faa blogget snart igjen, selvom det er daarlig med traalost nettverk her.. JEg hater TeleDOS (tele2)...

FELIZ NAVIDAD!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi her hjemme liker heller ikke teledos:P Det er jo så gøy å følge med hva du skriver.. Jeg syns dere var tidlig ute med treet jeg, men dere hadde jo ihvertfall fått noen veldig fine feliz navidad luer ;) Fint å se at du har det bra, vi snakkes snart :) Klemmer fra Maddi :)

Anonym sa...

Du er kjempeflink Susanne,tenk å bestå 5 fag på spansk når du bare har vært der i 3 mnd.Jeg skjønner at jula har startet alt hos dere,det fine med trær som ligger i pappeske er at de kan brukes år etter år.Og så blir det lite søppel av dem.Du får ha det godt Susanne.Klem fra bestemor.

Pappa`n sa...

Hurra........vi har hørt rykter om at du har fått internett igjen. Nå gleder vi oss til at det drypper inn noen ord fra deg. Vi liker å holde oss oppdatert på hva du driver med og hvordan du har det. (For du forteller alt...... ikke sant???:-)

Snakkes snart på MSN

Mamma & Pappa