tirsdag 16. september 2008

Hola amigos!

(Litt bilder fra oppholdet i madrid)





Nå har jeg da bestemt meg for å lage en liten blogg. Må skuffe dere som tror denne kommer til å bli supermorsom og oppdatert, den skal bare være her for å fortelle dere hjemme at jeg har det bra, og holde dere litt oppdatert..
Er nå ferdig med min 2 skoledag på IES Goya, og trives veldig. Matematikken er kjempevanskelih, og har ikke skjønt noe av den ennå. Lengua y Lituratura er så som så, og Vitenskap er det eneste jeg har skjønt noe av til nå. Jeg har en veldig morsom lærer der som hele tiden vil hjelpe meg. Første skoledag ble jeg ikke forklart hvilket klasserom jeg skulle være i, så jeg gikk rundt i 5 forskjellige klasserom og prøve og lure fram "skal jeg egentlig være her" på spansk:S Det funket ikke veldig bra, men kom til riktig klasse tilslutt. Jeg har blitt kjent med mesteparten i klassen nå, og de jeg har vært mest med heter Steffi, MAria, Steffania og Andrea, tror jeg..
Jeg dro med Maria og Steffi idag for å kjøpe bøker etter et misslykket forsøk igår med Jesus ( "faren min" her). Idag gikk det heller ikke så bra, for alle butikkene var utsolgte. Maria lurte på om jeg ville være med henne på lørdag, men det kan jo ikke jeg! Jesus har nemmelig innvitert 18 mennesker til et party for å introdusere meg og Sibylle. Vi skal ha en Chill-out fest, som han kaller det, hvor alle må kle seg i svart og hvitt. Festen skal holdes på terrasen vær som er ca 10 kvm, men det blir nok bra:)
På søndag var vi på Expo, verdensmuseumet som alle er veldig stolte av her. Det var jo fint det;) Skal se om jeg klarer å legge ut noen bilder derfra;)


Forresten, jeg har begynt å få mat, ikke bare mat men GOD mat!! Idag etter skolen fikk vi Paella som var heeelt himmelsk. og bare gleder meg til middagen ikveld. Dette er annet en Lolas mat i madrid skjønner dere. Men men, jeg er nødt til å lese litt om La Via Lactea nå. Tror det er melkeveien eller noe. Bare kommenter: venner, fiender, onkler, tanter, besteforeldre mm.:P


Hasta Luego

7 kommentarer:

Pappa`n sa...

Heisann

Da har endelig mamma & pappa klart å komme seg inn på bloggen din. Den er kjempefin. Vi gleder oss til å kunne lese om hvordan du har det i Spania.

Ha det fint så lenge!

Hilsen Mamma, Pappa & Ludvig

mormor sa...

Hei Susanne.

Så fint at du trives så godt, flott blogg du har laget. Jeg var i Høyjord i kveld og fikk adressen din. Thomas, Pernille, Line og jeg var i skogeen og plukket sopp som vi stekte, deilig. Mamma og pappa fikk litt lommepenger som de overfører til deg. Ha det fint!

Klem fra mormor.

Tante Irene sa...

Hei du, Susa!

Fikk nettopp adressen din, og da måtte jeg jo inn å kikke:-) Utrolig bra at du har laget en blogg! Håper du får mulighet til å lese og oppdatere den en gang i mellom, for jeg regner med du har nok annet å bedrive i fritiden:-)

Neste uke er det høstferie, og da skal Cecilie, Henrik, Sibda og jeg til Gran Canaria. Da kunne jeg hatt bruk for spansken din:-) Ellers er det ikke så mye spennende å fortelle, dagene går ganske i ett, med ganske så hverdagslige ting.

Jeg gleder meg til fortsettelsen din. Ha det bra så lenge!

Stor klem fra tante Irene

zaragoza sa...

Hola!
Så bra at du fikk adressen til siden, og skal prøve å holde den ganske så oppdatert. Gran Canaria da, så deeeilig! Her oppe er det egentlig ganske kald nå. Ligger på rundt 20-25 grader, men går med jakke hver dag.
Dere får ha kjempegod tur til Gran Canaria da, og hils de andre fra meg=)

Gunn Hege sa...

Hei Susanne.
Så gøy å se at du trives og har det fint. Vi har i dag feiret bursdagen til Kristoffer, og det var litt rart at ikke du var der. Ellers er alt som vanlig i Høyjord. Lite har nok forandret seg siden du dro, foruten at det mangler ei godjente her.
Hils alle spøkelsene fra meg.
stor klem fra "tante" Gunn Hege.

Gunn Hege sa...

Hei Susanne.
Så gøy å se at du trives og har det fint. Vi har i dag feiret bursdagen til Kristoffer, og det var litt rart at ikke du var der. Ellers er alt som vanlig i Høyjord. Lite har nok forandret seg siden du dro, foruten at det mangler ei godjente her.
Hils alle spøkelsene fra meg.
stor klem fra "tante" Gunn Hege.

Anonym sa...

HOLA SUSANNE..

Soy jesus tu papi español , con permiso de tu papi,jejejje, deciros a todos los que leen este blogs, que Susanne, es una persona maravillosa, muy buena persona, y que hemos tenido Tina y yo mucha suerte en tener aqui en casa y en España a Susanne y Sibylle,.
un abraso susanne, puedes traducir a todos en noruego este mensaje,