tirsdag 24. mars 2009

Te ayudo mi Amor?


Ja, det var det han sa.. Mannen i internettkaféen. Vi hadde en oppgave i engelsk til idag, som vi skulle levere i 5 time. Jeg hadde ikke gjort det, så bestemte meg får å gjøre det på kaféen i friminuttet. De i klassen min sa til meg at mattelæreren ikke kommer idag, men at vi sikkert måtte komme til 4. time, for de tar opprop uansett.
Jeg gikk til kaféen, og spurte om en pc i 30 min. Det kunne jeg, men da jeg hadde sittet der 30 minutter, så jeg at jeg trengte 10 minutter til, og ga mannen mere penger for å sitte 10 minutter til. Men han teite manen klarte selvfølgelig å glemme det, så pcen skrudde seg av før den egentlig skulle og dokumentet mitt ble borte. Mannen bare unnskylde seg, smilte litt, og satt på 30 minutter til så jeg kunne gjøre det igjen. Jeg var egentlig litt sur på han, og ble bare surere da det ikke gikk ann å åpne Word programmet på pcen. Jeg måtte spørre om å få bytte pc, og her har dere noe av samtalen:

Susanne: Puedes ayudarme porfavor? (Kan du hjelpe meg vær så snill?)
Mannen: Si claro, que puedo hacer mi Amor? ( Ja selvfølgelig, hva kan jeg gjøre, min kjærlighet?)

Her kaller de hverandre cariño og mi amor hele tiden. Jeg syns jo det er søtt at jesus, Tina osv sier sånt, men når jeg var litt sur på han mannen fra før av syns jeg faktisk ikke det er så kult at han sier sånn. Cariño betyr liksom kjære eller søte deg. Noe annet søtt er at når de snakker sammen på telefonen sier de alltid Un beso før de legger på.. Altså ett kyss. De spør også alltid om hvordan det går når man snakker med folk. Har sikker blitt spurt om det 12 ganger allerede idag. Jeg og Anniken har merket at vi har begynt å spørre veldig mye "hvordan går det?" når vi snakker med folk fra Norge også. Haha..
Tina hadde laget en kjøttsuppe når vi kom hjem, og laget en stor Tortilla de Patata til Cena idag.. Imorgen tror jeg vi skal ha tropisk salat, som er salat med fersken, ananas, kylling +++ Det blir digg..

Nå skal jeg snart på sykebesøk til ANAKIN SKYWALKER igjen. Etterpå må jeg studere litt økonomi.. Her kommer bilder fra pc-klassen idag.. Teksten på PC-skjermen er det Cristina selv som har funnet teksten hun ville ha på bildet med Google translate:)


1 kommentar:

Anonym sa...

Se her ja, Cariño.. no blir det blogg på deg og! :D